Povodom obilježavanja Međunarodnoga dana ljudskih prava u brodskome je Centru mladih 11. prosinca 2024. održano javno događanje „Prema kulturi ljudskih prava“, u sklopu kojega je održana izborna i radna sjednica gradskoga Parlamenta mladih. Na događanju je sudjelovalo petero mlađih ambasadora Europskoga parlamenta (predstavnika naše škole u Parlamentu mladih) – Antonela Safundžić i Marija Elbl (1. e) te Laura Dabić, Lara Marjanović i Ajdin Kuduzović (2. c); nastavnica u pratnji bila je prof. Opačak.
U prvome dijelu događanja Laura, Lara, Ajdin i prof. Opačak, kao jedni od izlagača, javno su predstavili svoje iskustvo sudjelovanja u Euroscoli (25. listopada 2024.) u prezentaciji “Zaštita ljudskih prava i demokracije – iz perspektive mladih“. Lara i Ajdin osvrnuli su se na važnost (očuvanja) demokracije i poštivanja temeljnih ljudskih prava, osobito onih koja su danas (u vremenu migracijske i ekonomske krize, ratnih sukoba, prirodnih nepogoda i izazova digitalizacije) ugrožena. Laura je veoma lijepo objasnila prednosti koje učenicima donosi titula ambasadora EP-a te zašto bi svaka škola u Hrvatskoj trebala biti uključena u program EPAS. U prilogu je program događanja, u kojemu su navedeni ostali izlagači i teme izlaganja.
U drugome dijelu događanja Ajdin je, s još dvoje učenika brodskih srednjih škola, predstavio svoju kandidaturu za predsjednika Parlamenta mladih u novome (dvogodišnjem) sazivu te je, demokratskim putem, izabran za dopredsjednika. Novoizabrani je predsjednik Parlamenta učenik slavonskobrodske Industrijsko-obrtničke škole. Čestitamo predsjedniku i dopredsjedniku!
Tijekom prve radne sjednice svi su učenici imali priliku iznijeti prijedloge aktivnosti za sljedeće parlamentarno razdoblje. Ajdin je uputio na važnost učenja o nacionalnim i europskim institucijama, zakonodavnim postupcima i zakonskim aktima te pravima koja mladi imaju kao građani Republike Hrvatske i Europske unije; u skladu s tim predložio je aktivnosti koje bi mogle biti zanimljive mladima.
Profesorica Opačak ističe kako je važno poučavati, informirati (ne samo) djecu i mlade o njihovim pravima jer iz prava proizlazi odgovornost (i nerealno je očekivati odgovornost od onoga koji ne zna o svojim pravima ili kojemu su njegova prava uskraćena). Podsjetimo se izjave Malale Yousafzai, pakistanske učenice i aktivistice za prava djece te najmlađe dobitnice Nagrade Saharov i Nobelove nagrade za mir kako „samo jedno dijete, jedan učitelj, jedna olovka i jedna knjiga mogu promijeniti svijet“… Nemojmo nikada zaboraviti koliko je važna i moćna uloga učitelja-odgajatelja u životu svakoga djeteta.
Ivana Opačak, prof.