Datum objave: 3. svibnja 2024.
Kategorija: EPAS | Vijesti

„Ususret Danu Europe“ u Pakracu

by | svi 3, 2024 | EPAS, Vijesti

2. svibnja 2024. (9.00 – 13.00) sudjelovali smo na radionici Ususret Danu Europe za učenike i nastavnike ambasadore Europskoga parlamenta triju hrvatskih škola – Srednje škola Konjščina, Srednje škola Pakrac (domaćina događanja) i naše škole. Našu su školu predstavljale Laura Dabić, Patricia Kolić i Lara Marjanović, učenice 1. c razreda, u pratnji prof. Ivane Opačak i ravnatelja škole Mate Čaklovca.

Organizatori radionice bili su stariji ambasadori EP-a Vesna Ančić, prof., i Ivan Tutić, prof., a događanje je moderirao mlađi ambasador Srećko Popović (2. razred opće gimnazije). U prvome su dijelu radionice učenici provjerili svoje znanje o povijesti, institucijama i vrijednostima Europske unije, rješavajući kviz znanja na platformi Kahoot. Učenici i nastavnici triju škola u svojim su razredima (i kod kuće) koristili nastavne materijale na platformi Youth Hub Europskoga parlamenta (OVDJE) za pripremu kviza, ali i za učenje (novih ili već poznatih pojmova). Mlađi ambasadori EP-a, osobito višegodišnji članovi programa EPAS, još su jednom pokazali zavidno znanje o već spomenutim temama.

Učenice naše (Ekonomsko-birotehničke) škole Laura, Patricia i Lara održale su s prof. Ivanom Opačak zanimljivo predavanje Članice EU-a – jeste li znali?, predstavivši (na engleskome jeziku) zanimljivosti (tzv. fun facts) o državama članicama Europske unije. Zanimljivosti su istražili i (raz)otkrili učenici 1. c i 1. e razreda na nastavi Engleskoga jezika (s prof. Opačak), pripremajući se za obilježavanje Tjedna i Dana Europe. Bila je ovo jedinstvena prilika da se učenice koje su tek nepunu godinu u programu EPAS starijim učenicima predstave kao sjajne izlagačice (na engleskome jeziku) i okupljenima prenesu neka nova znanja o zemljama EU-a. Profesorica engleskoga jezika pohvalila je – i nagradila – njihov rad i trud.

Uslijedio je Kahoot kviz kojim se provjerilo novostečeno znanje o članicama EU-a, koji su također izradili učenici 1. c i 1. e razreda s prof. Opačak. Pobjednici kviza, kao i ostali prisutni, obradovali su se darovima iznenađenjatematskim straničnicima/knjižnim oznakama, koje su učenice i profesorica pripremile sa školskom knjižničarkom Vandom Šajer. Hvala joj!

Uslijedio je još jedan kviz znanja u organizaciji nastavnika domaćina – učenici su osvježili svoje geografsko znanje o članicama EU-a, imenujući zemlje (koje nedostaju i koje nisu članice) na geografskoj karti Europe. Potom je moderator održao predavanje o povijesti EU-a, istaknuvši važne događaje vezane za nastanak i razvoj Unije te faze proširenja, nakon čega su učenici, pogađate, odigrali još jedan kviz znanja. Veoma dinamično i interaktivno iskustvo za sve prisutne!

Učenice Srednje škole Konjščina (s mentoricom Marijom Brkić) podijelile su s okupljenima svoje iskustvo tijekom boravka na 3. međunarodnom susretu škola ambasadorica Europskoga parlamenta EPAS Together u Grazu (Austrija) 18. –  21. travnja 2024..

Uslijedio je rad u skupinama u organizaciji nastavnika domaćina – učenici su odgonetavali izazovne premetaljke u kojima se krilo osam temeljnih vrijednosti Europske unije. Ova je aktivnost bila sjajan uvod u raspravu pod nazivom Migracijama do radne snage u EU-u. Svaka je skupina imala zadatak raspraviti o problemima i (mogućim) rješenjima problema s različitih stajališta (migranti, poslodavci, lokalne vlasti i domaće stanovništvo). Učenici su ponovno pokazali spremnost na kritičko promišljanje o aktualnim temama te zrelost u rješavanju problemskih pitanja i razumijevanju ozbiljnosti jednoga od gorućih problema s kojim se suočava cijela Europska unija. Ova rasprava predstavlja inačicu igre uloga u Europskome parlamentu, a učenicima daje priliku upoznati postupak donošenja zakona i zajedničkoga stvaranja budućnosti EU-a. Svoju su zrelost učenici dodatno potvrdili izglasavanjem najboljega od triju ponuđenih zakonskih rješenja ovoga problema.

U posljednjemu dijelu radionice učenici su promišljali o utjecaju Europske unije na njihov (i naš) svakodnevni život. Zadane su im problemske situacije za koje su morali odlučiti rješavaju li se na razini EU-a ili pak nekoj drugoj razini (lokalna, nacionalna).

Neizostavno, osvrnuli smo se i na nadolazeće izbore za zastupnike u Europskome parlamentu 9. lipnja 2024.. Nakon kratke rasprave o tome kakvu EUropu (svijet, planet) želimo, koje su to vrijednosti koje su nam važne, koje bismo vrijednosti željeli da ljudi koje biramo predstavljaju, promiču, brane, osiguraju…, učenicima je zadan zadatak da na jednome papiru napišu za što će točno glasovati (ili za što bi glasovali da mogu) na Europskim izborima. Ovo je aktivnost u koju će se uključiti i međunarodni partneri u okviru eTwinningova projekta Vote4Democracy Ambassadors (tijekom obilježavanja Dana Europe); stoga su vrijednosti ispisane na hrvatskome i engleskom jeziku.

Zahvaljujemo partnerskim školama na srdačnome gostoprimstvu i kvalitetnim suradničkim aktivnostima. (PO)HVALA svim ambasadorima juniorima na iznimnome zalaganju i poticajnim zaključcima radionice. Radujemo se budućim – radnim i prijateljskim – susretima (u Konjščini). Kako kažu domaćini radionice, povezivanje i zajednički rast jedni su od temeljnih ciljeva našega EPAS programa.

Ivana Opačak, prof.

Pročitajte još

Maketa srednjovjekovnog grada

Ja sam Noa Midžić, učenik 2. e razreda Ekonomsko-birotehničke škole u Slavonskom Brodu, smjer hotelijersko-turistički tehničar. Za taj smjer sam se odlučio jer me privlače jezici, kojih trenutno učim tri, a zanimaju me i hoteli te sve vezano za ugostiteljstvo i tu...

Hrvatska ekonomska olimpijada

Krajem svibnja, točnije, 29. svibnja ove godine, održano je treće izdanje  „Hrvatske ekonomske olimpijade” (engl. Croatian Economics Olympiad, CEO), nacionalnog natjecanja koje okuplja talentirane srednjoškolce iz cijele Hrvatske. To je događaj koji se održava u...

Skip to content