Na kraju eTwinningova projekta EPASsionates predstavljamo rezultate evaluacije.
Na platformi Canva suradnički je dnevnik My eTwinning Diary, koji je osmislila Gabriela Ciolpan, nastavnica Engleskoga jezika u Tehničkoj školi „Lazar Edeleanu“ (Năvodari, Rumunjska), s osobnim ispovijestima sudionika projektnoga rada. Na str. 7.-8. nalazi se lirska pjesma prof. Opačak, a OVDJE je pjesma generirana iz njezinih stihova na naprednoj AI-platformi Mureka. U dnevniku su i doprinosi dvaju timova (učenika 1. e i 2. c razreda) naše škole.
Na platformi Padlet objedinjeni su rezultati deskriptivne evaluacije projekta, koju je pokrenula Anastasia Vradeli, nastavnica Engleskoga jezika u 4. gimnaziji u Ksantiju (Grčka), kako bi se analizirao učinak projektnih aktivnosti na (ne)izravne sudionike projekta, u kontekstu građanskoga obrazovanja i oblikovanja europskoga/globalnoga identiteta. Suradnički evaluacijski proizvodi svjedoče o uspjehu projekta i zadovoljstvu svih sudionika.
60 (od ukupno 82) sudionika projekta izrazilo je svoje ukupno zadovoljstvo i ocijenilo razinu usvojenoga znanja o svim projektnim temama putem Googleova obrasca tijekom završne evaluacije (15. – 30. svibnja 2025.), koju je provela nastavnica Ivana Opačak. Rezultati ankete (objedinjeni u Googleovu dokumentu OVDJE) dokazuju velik trud učenika tijekom projektnoga rada i doprinos projektnim rezultatima. Najveći je rezultat svakako suradnička e-publikacija obrazovnih materijala Etwas (eTwinning & EPAS) about Europe, o kojoj smo pisali OVDJE, a danas predstavljamo interaktivnu sliku na platformi Genial.ly (OVDJE), koju je izradila prof. Opačak kako bi objedinila izvješća projektnih partnera nakon implementacije obrazovnih scenarija iz e-publikacije.
Prema rezultatima anketnoga istraživanja prof. Opačak, učenici su značajno povećali svoje znanje o svim temama obuhvaćenim projektom. Teme o kojima su znali (i znaju) najviše prije (i nakon) provedbe projektnih aktivnosti jesu Ljudska prava te Kulturna raznolikost i višejezičnost. Teme o kojima su znali najmanje na početku projekta, ali su tijekom projektnoga rada ostvarili najveći napredak, uključuju (De)kodiranje, STE(A)M, Društveno poduzetništvo i Participativnu demokraciju. Značajan napredak zabilježen je i u području Europskoga građanstva te Digitalnoga građanstva, što ne iznenađuje s obzirom na golemo iskustvo škola ambasadorica EP-a i plan projekta EPASsionates tijekom Europske godine obrazovanja za digitalno građanstvo.
Prosječna ocjena uživanja u radu na projektu iznosila je 4,45, a korisnosti 4,55. Učenicima se najviše svidjela međunarodna suradnja i timski rad, učenje novih vještina i znanja, korištenje engleskoga jezika i digitalnih alata te angažirane i praktične aktivnosti poput kodiranja, online sastanaka i kulturne razmjene. Učenici su ponosni na svoje prezentacije, timski rad, poboljšanu komunikaciju (na engleskome jeziku), doprinos temama ljudskih prava i demokracije, na usvojene i primijenjene nove vještine (digitalnoga oblikovanja, uz pomoć alata umjetne inteligencije).
Sudionici anketnoga istraživanja pohvalili su svoj doprinos, ali i cjelokupni projekt zbog stjecanja znanja (za život), širenja prijateljstava i međunarodne suradnje. Mnogi su izrazili želju da se učenicima osigura više vremena (u školi) za projektne aktivnosti, više osobnih susreta (u inozemstvu) i nastavak projektne suradnje na eTwinningovoj platformi (ESEP) te u sklopu programa EPAS i Erasmus+.
Slijedi prijava projekta za stjecanje Nacionalne i Europske oznake kvalitete. Sretno svim prijaviteljima!
Ivana Opačak, prof.