Međunarodni eTwinningov projekt EPASsionates (2024./2025.) nagrađen je 18. kolovoza 2025. Nacionalnom oznakom kvalitete. Dobitnice su priznanja koordinatorice Gabriela Ciolpan i Ivana Opačak te partneri (učenici i nastavnici) iz škola ambasadorica Europskoga parlamenta iz Hrvatske, Rumunjske, Grčke i Španjolske. Učenici naše škole svoja će priznanja dobiti po povratku s ljetnoga odmora.
Kao eTwinningova škola iznimno cijenimo ovo priznanje. “Oznaka kvalitete konkretno je priznanje učiteljima i školama za visoku razinu rada na eTwinning aktivnostima. Za učenike, ovo je poticaj i nagrada za uloženi trud, a za škole to je javno priznanje njihove predanosti kvaliteti i otvorenosti prema suradnji na europskoj razini.” (AMPEU)
Kako stoji u pisanome obrazloženju Nacionalne agencije za podršku eTwinningu, koja je dodijelila Oznaku kvalitete, projekt EPASsionates briljirao je u načinu na koji je osmišljen, strukturiran i proveden. „Nastavnici koriste zajedničke prostore za komentiranje razvoja projekta. Uloga i odgovornost svakoga nastavnika jasno su definirane i mogu se pratiti u radu na projektu. Učenici koriste IKT-alate primjerene njihovoj dobi i sposobnostima te aktivno sudjeluju u izradi digitalnih proizvoda uz odgovarajuću razinu posredovanja nastavnika. Projekt se temelji na nizu međusobno povezanih aktivnosti, uz primjenu odgovarajućih metoda i tehnika za poticanje autonomije učenika i donošenja odluka kako bi preuzeli odgovornost za svoje učenje. Očekivani završni proizvodi vrlo su strukturirani i izrađuju ih učenici uz podršku učitelja. Projektni rad i aktivnosti uključuju kurikularne ciljeve i sadržaje, što je jasno opisano i vidljivo. Projekt je osmišljen na način da omogućava sudionicima ostvarenje postavljenih pedagoških ciljeva, s kojima su povezane projektne aktivnosti i rezultati. Evaluacija projekta provedena je s vidljivim rezultatima, a diseminacija prelazi granice školskoga okruženja.“
Od ove godine Nacionalna oznaka kvalitete (NQL) sadrži jednu novinu. Posebno priznanje dodjeljuje se pojedinim (ne svim) projektima i nastavnicima kao dokaz visoke razine digitalne kompetencije u skladu s Europskim okvirom za digitalne kompetencije odgojitelja i nastavnika te alatom SELFIEforTEACHERS te NQL može biti korištena kao dokazni materijal unutar postupka za dobivanje europske potvrde digitalnih kompetencija. S ponosom ističemo kako je naš projekt među pohvaljenima jer je pokazao izvanredne rezultate u dvama područjima (Uporaba tehnologije i Pedagoški pristupi) – svrhovito smo koristili tehnologiju da podržimo pedagoške ciljeve i suradnju, a projektni su rad obilježili originalnost teme, raznolike pedagoške metode te aktivno sudjelovanje učenika u raznim ulogama.
Dvije koordinatorice, nastavnice Ciolpan i Opačak, autorice su stručnoga članka EPASsionate eTwinners’ Contribution to the European Year of Digital Citizenship Education, objavljenoga u srpanjskome izdanju eTwinningova biltena Living on the Right Planet (eTwinning Newsletter 15, ISSN 2247-6881, July 2025) urednice Daniele Bunea, eTwinningove ambasadorice iz Rumunjske, koja moderira eTwinning Visibility Group. Članak koji donosi pregled najvažnijih projektnih aktivnosti i rezultata dostupan je u publikaciji na platformi Joomag (str. 195. – 197.) na OVOJ poveznici.
Koordinatorice projekata silno su ponosne na učenike sudionike koji su, brojnim aktivnostima u Europskoj godini obrazovanja za digitalno građanstvo, ponovno dokazali kako predani rad donosi vrsne rezultate.
(PO)HVALA svim vrijednim eTwinnerima, učenicima 1. c, 1. e i 2. c razreda!
Ivana Opačak, prof.