Nakon što su 4 nastavnice Ekonomsko-birotehničke škole uspješno završile strukturirane tečajeve, a dvije nastavnice aktivnost praćenja nastave (job shadowing) u europskim školama u sklopu 1. akreditiranog projekta škole u području odgoja i općeg obrazovanja, svoja znanja podijelile su ne samo s nastavnicima svoje škole, nego i s kolegicama i kolegama na županijskim i međužupanijskim stručnim skupovima.
1. srpnja 2025. godine nastavnice su održale nekoliko ciklusa praktičnih radionica za kolegice i kolege u matičnoj školi te tako prenijele novostečena znanja u tematskim područjima u kojima unutar akreditacije Ekonomsko-birotehnička škola želi ostvariti napredak (mentalno zdravlje, suradnički digitalni alati, održivi razvoj u svakodnevnom životu te medijska pismenost i kritičko razmišljanje).
Prof. Željka Poleksić održala je radionicu Upravljanje konfliktnim situacijama, emocionalna inteligencija i bullying (područje mentalnog zdravlja) u kojoj je s nastavnicima podijelila praktične ideje upravljanja konfliktima koji u današnje vrijeme postaju sve aktualniji u svim sferama života, ne samo u školskom kontekstu.
Prof. Mirna Vovk je u svojoj radionici ChatGPT i osnovni alati koji koriste umjetnu inteligenciju (područje suradničkih digitalnih alata) s nastavnicima prošla kroz razne alate (osnovne i naprednije) koji im mogu olakšati rad, ali i pomoći organizirati učenike tako da međusobno surađuju prilikom korištenja digitalnih alata.
Prof. Antonija Stvorić održala je radionicu Obrazovanje koje razvija 4C pomoću umjetne inteligencije i pripovijedanja (područje medijske pismenosti i digitalnih alata). Objasnila je što pojam 4C znači te kako se učenici mogu uključiti u razne oblike pripovijedanja o različitim temama pri tome razvijajući svoje kritičko mišljenje i vještine medijske pismenosti.
Prof. Mirta Kos Kolobarić je u radionici Obrazovanje za održivu budućnost (područje održivog razvoja) s nastavnicima razgovarala o terminima poput ekološkog otiska i Globalnih ciljeva održivog razvoja, analizirane su svakodnevne potrošačke navike te prikazani interaktivni načini na koje se učenike može potaknuti da budu ekološki osvješteniji. Nastavnici su isprobali neke praktične aktivnosti poput kviza na Free rice platformi i Klimatskog kolaža.
Nakon toga su prof. Sanda Kovačić i prof. Valentina Bodrožić-Selak nastavnicima izložile svoja iskustva sa job shadowinga. Prof. Kovačić boravila je u Gimnaziji Krenova u Brnu, a prof. Bodrožić-Selak u Fasori Evangelikus Gimnazium u Budimpešti. Pričale su o organizaciji nastave, načinu na koji se unaprjeđuje mentalno zdravlje učenika i nastavnika i sustavu podrške i za jedne i za druge. Ispričale su kako se učenike u tim školama potiče na usvajanje održivih navika, kako nastavnici koriste digitalne materijale i potiču kroz to suradnički rad te kako se na razne načine promiče medijska pismenost.
Nastavnici su sve sadržaje smatrali korisnima za svoj svakodnevni rad i osobni i profesionalni razvoj, što su pokazali i evaluacijom radionica i predavanja kojima su prisustvovali.
Osim diseminacije u školi, stečena znanja diseminirana su i na višim razinama.
Prof. Željka Poleksić odražala je radionicu Konflikt menadžment, emocionalna inteligencija i bullying na 4. Međužupanijskom stručnom vijeću Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske i Požeško-slavonske županije za obrazovni sektor ekonomija, trgovina i poslovna administracija u Županji, 7. lipnja 2025. godine.
Prof. Kos Kolobarić održala je 30. lipnja 2025. godine diseminacijsku radionicu Education for sustainable future na ŽSV-u za učitelje i nastavnike engleskoga jezika u srednjim školama Požeško-slavonske županije.
Prof. Stvorić održala je radionicu 4Cs Education With AI Tools and Storytelling Techniques, a prof. Kos Kolobarić radionicu Education for sustainable future, obje na engleskom jeziku, 2. srpnja 2025. na ŽSV nastavnika engleskoga jezika u srednjim školama Brodsko-posavske županije.
Daljnje diseminacijske aktivnosti slijede, a svi obrazovni materijali bit će javno i besplatno dostupni.
Koordinatorica projekta:
mr.sc. Mirta Kos Kolobarić