Datum objave: 5. studenoga 2025.

Raisin(g) in the Sun – novi eTwinningov projekt

Projektnim sastankom za nastavnike 1. listopada 2025. (19.00 – 20.00, na platformi Zoom) službeno je započeo novi eTwinningov projekt Raisin(g) in the Sun (Teaching Dreams). 4. studenog 2025. učenici su otpočeli međunarodnu projektnu suradnju…

Odgajati pod suncem i poučavati snove

Projekt Raisin(g) in the Sun (Teaching Dreams) osmišljen je i registriran (na ESEP-u) u rujnu 2025., a trajat će do veljače 2026. (s mogućim nastavkom projektnoga rada do kraja školske godine). Osnivačice su i koordinatorice Felicitas Fischer, nastavnica Engleskoga i Francuskoga jezika te Medijske pismenosti (Gesamtschule Ückendorf, Gelsenkirchen, Njemačka), i Anastasia Vradeli, nastavnica Engleskoga jezika (4th Senior High School of Xanthi, Grčka). Među partnerskim su školama još tri škole iz Rumunjske i naša škola (jedina iz Hrvatske).

U sklopu projekta učenici će (s nastavnicima) istraživati jedno od najutjecajnijih američkih dramskih djela 20. stoljeća — A Raisin in the Sun/Grožđice na suncu autorice Lorraine Hansberry. Koristeći književnost kao most između kultura i generacija, uronit će u teme snova, identiteta, obitelji, rasne i rodne jednakosti te raspraviti što pojam „američki san“ znači — i u 1950-ima i danas. Razumjet će dublje značenje književnoga djela i filma A Raisin in the Sun, ali i promisliti o vlastitim snovima, o tome koliko je važno da ih njegujemo, hranimo (toplinom) te o tome kako ih (i) društvo oblikuje (odatle metafore u nazivu projekta – Odgajati pod suncem i Poučavati snove).

Kroz analizu i interpretaciju filmskih isječaka, čitanje ulomaka iz izvorne drame, samostalni istraživački rad, rasprave u mješovitim timovima, dramatizaciju odabranih scena i izradu digitalnih sadržaja (kratkih priča, lirskih i AI-pjesama, moderniziranih scena, stripova, blogova, internetskih izložbi) učenici će razvi(ja)ti jezične vještine (s naglaskom na jezično posredovanje), međukulturno razumijevanje, kreativnost, socijalne i građanske kompetencije.

Tijekom prvoga sastanka (1. listopada 2025.), na kojemu su sudjelovali nastavnici iz partnerskih škola, dogovorene su (pripremne) projektne aktivnosti, s naglaskom na izradu „ulazne kartice“ (anketnoga upitnika o očekivanjima učenika) i organizaciju prvoga sastanka za učenike partnerskih škola.

Pripremne projektne aktivnosti (u razredu)

U listopadu – Međunarodnome mjesecu školskih knjižnica – kroz nastavu medijske kulture te engleskoga jezika i (američke) književnosti odrađene su pripremne aktivnosti u partnerskim školama. Učenici 3. e razreda (s prof. Opačak) 9. i 10. listopada 2025. (u sklopu prve teme Planet Earth) pogledali su prvi dio filma A Raisin in the Sun; uslijedila je razredna diskusija o ključnim odnosima i problemima u obitelji Younger. Učenici su potom (14. i 16. listopada 2025.) u skupinama čitali i (metodom slagalice) interpretirali ključne ulomke iz izvorne drame, s naglaskom na suprotstavljene snove dramskih junaka te osobne snove učenika.

Za potrebe projektnoga rada (s učenicima u razredu) prof. Opačak kreirala je otvoreni obrazovni sadržaj – scenarij učenja Raisin(g) in the Sun – Teaching Dreams (za šest sati nastave Engleskoga jezika); isti je objavljen u Edutoriju (na OVOJ poveznici).

Kick-off meeting for students

  1. studenog 2025. (11.45 – 13.45) održan je prvi projektni sastanak s učenicima. Na platformi Zoom okupilo se oko 140 učenika, među kojima je bilo 14 učenika naše škole – Laura Dabić i Ana Rašić (3. c), Sara Benčina, Petra Jelić, Dominika Plazanić, Tin Horvatović i Luka Pandurić (3. e), Gabrijela Holod, Marija Kovačević, Elena Kurkutović i Hanna Vuković (2. c) te Monika Bilokapić, Petra Ćosić i Lea Kolesarić (2. e) – (PO)HVALA svima.

U uvodnome dijelu sastanka moderatorica Felicitas Fischer učenike je upoznala s detaljima provedbe i ishodima projektnoga rada. Potom je predstavila rezultate anketnoga ispitivanja (tzv. „ulaznu karticu“), koji su otkrili očekivanja učenika, područja interesa i mogući osobni doprinos provedbi projekta. Ne iznenađuje podatak da najveći broj učenika očekuje kako će im projektna suradnja omogućiti prilike za stjecanje i unaprjeđenje komunikacijskih vještina (ponajprije govorenja) na stranim jezicima (engleskome i njemačkome).   

Posebno lijep bio je zadatak digitalnoga kreiranja (pomoću alata umjetne inteligencije): prikazati osobni i(li) globalni san, nakon čega su učenici (i nastavnici) imali priliku interpretirati svoje vizuale. Radovi su objedinjeni na digitalnome zidu TaskCards na OVOJ poveznici.

U drugome dijelu sastanka učenici su komunicirali i surađivali u mješovitim timovima u tzv. sobama za odmor (breakout rooms) – cilj je aktivnosti bio upoznati se, otkriti detalje osobnih životnih ciljeva (snova), spoznati različita tumačenja pojma „američki san“, individualne (kulturne) različitosti i poneke zajedničke značajke…

Osim toga, učenici su promišljali o stihovima Langstona Hughesa Harlem (What Happens to a Dream Deferred?) kako bi proniknuli u pozadinu dramskoga sukoba u književnome djelu Lorraine Hansberry. Kako biste vi odgovorili na sljedeća pitanja: Što se dogodi s odgođenim snom? / Presuši li kao grožđica na suncu? / Ili se pretvori u ranu koja boli i curi? / Zaudara li kao pokvareno meso? / Ili se stvrdne i ušećeri poput sirupa? / Možda samo klone kao težak teret. / Ili – eksplodira? Je li u pravu naša Sara, koja (na tečnome engleskom) objašnjava kako istinski san (koji žudiš svim svojim bićem) nitko i ništa ne može „odgoditi“; možda u tišini iščekivanja, žudnje, taj isti san naraste, procvjeta i naposljetku urodi najljepšim plodovima?!?

Koristeći alate umjetne inteligencije i, naravno, vlastitu kreativnost, učenici su veoma vješto odgovorili na ponuđeni izazov: napisati/kreirati modernu adaptaciju stihova Langstona Hughesa, koja povezuje snove s današnjim svijetom tehnologije, društvenih medija i globalne nesigurnosti. Kako biste vi odgovorili na pitanje Što se dogodi sa snovima… kad pukne internetska veza?

Tijekom sastanka moderatorica je koristila prezentaciju na platformi Canva (na OVOJ poveznici), u kojoj možete pronaći rezultate spomenute ankete, zanimljive detalje i rezultate suradničkih aktivnosti…, pa i odgovor(e) na posljednje pitanje…

Ivana Opačak, prof.

Pročitajte još

Svjetski dan štednje

Povodom Svjetskog dana štednje, u našoj školi učenici 4. e  i 4. b razreda uredili su pano i pripremili izložbu štednih kasica i novčanika. Učenici 3. a i 4. b  su obilježili Svjetski dan štednje tako što su u digitalnom alatu Canva izrađivali infografike i postere na...

Posjet Erste banci

U sklopu obilježavanja Dana otvorenih vrata Erste banke i Svjetskog dana štednje, u utorak 28. listopada 2025. godine, učenici 1. a (referent za ekonomiju ), 2. a i 4. b (ekonomist) u pratnji svojih profesorica Maje Antolović i Mirne Vovk posjetili su poslovnicu Erste...

Skip to content