Datum objave: 13. studenoga 2025.

Simulacija razgovora za posao

U sklopu nastavnog predmeta Radno pravo, učenici su imali priliku sudjelovati u zanimljivoj i iznimno korisnoj aktivnosti – simulaciji razgovora za posao. Ova aktivnost provedena je kao primjer dobre prakse s ciljem da učenici steknu praktična znanja i vještine koje će im biti potrebne na tržištu rada, ali i da razviju samopouzdanje u stvarnim životnim situacijama.

Prvi korak bio je izrada životopisa i motivacijskog pisma. Učenici su, uz pomoć nastavnika, učili kako pravilno strukturirati životopis, što u njemu istaknuti, koje su informacije važne te kako se predstaviti budućem poslodavcu na profesionalan način. Naglasak je stavljen na jasnoću, točnost i urednost – elemente koji čine prvi dojam pri prijavi za posao. Osim samog sadržaja, učenici su razgovarali i o različitim formatima životopisa (npr. Europass) te o tome kako prilagoditi prijavu konkretnom oglasu za posao. Na taj su način razumjeli važnost personalizacije i pažljivog pristupa pri svakoj prijavi.

Drugi dio aktivnosti bio je simulirani intervju za posao, u kojem su učenici imali priliku izmjenjivati uloge – jedni su bili poslodavci, a drugi kandidati za posao. Razgovori su se odvijali u realističnom okruženju, uz pripremljena pitanja i odgovore, ali i uz prostor za improvizaciju i razvoj komunikacijskih vještina. Učenici su se pripremali na tipična pitanja koja se pojavljuju na razgovorima za posao – o motivaciji, sposobnostima, iskustvu, ali i o tome kako se nose sa stresom, timskim radom ili donošenjem odluka. Poseban naglasak stavljen je na neverbalnu komunikaciju: govor tijela, kontakt očima, ton glasa i držanje.

Nakon svake simulacije slijedila je analiza i zajednički osvrt. Učenici su, uz podršku nastavnika, raspravljali o tome što je bilo uspješno, gdje ima prostora za napredak i koje su strategije najkorisnije za buduće stvarne situacije. Na taj su način razvijali kritičko mišljenje i sposobnost samoprocjene.

Ova je aktivnost pokazala koliko je važno povezati teoriju i praksu – znanja iz područja radnog prava, koja učenici usvajaju na nastavi, kroz ovakav oblik rada postaju konkretna i primjenjiva. Simulacija razgovora za posao ne samo da pomaže učenicima da bolje razumiju svoje buduće uloge u svijetu rada, već im pruža i priliku da razviju međuljudske i prezentacijske vještine, koje su ključne u svakom zanimanju.

Ovakvi primjeri dobre prakse pokazuju koliko nastava može biti kreativna, suvremena i usmjerena prema učeniku. Učenici nisu bili samo pasivni primatelji znanja, već su aktivno sudjelovali u procesu, učili jedni od drugih i stekli dragocjeno iskustvo koje će im koristiti u budućnosti. Aktivnost je pokazala da se kroz simulaciju stvarnih životnih situacija može učiti na zanimljiv, praktičan i učinkovit način.

Ivan Devčić, prof.

Pročitajte još

Srednjoškolci čitaju najmlađima u dječjim vrtićima

Ekonomsko-birotehnička škola povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige  te provođenja Nacionalnog programa poticanja čitanja djeci od najranije dobi „Rođeni za čitanje“ ostvarila je suradnju s Dječjim vrtićima Hlapić i Palunko. Svoje dojmove donose učenice koje su...

Planinarenje

Učenici 4. a, 4. b, 4. c,  tri učenice 2. c razreda te nastavnici Maja Antolović i Zvonimir Majić ugodnom šetnjom šumskim stazama i druženjem ispunili su dio proteklog vikenda. U subotu 8. studenog su odradili kratku planinarsku turu od Streljačkog kluba Sveti Mihovil...

In memoriam – Željko Vukelić (1951. – 2025.)

S dubokom tugom u srcu opraštamo se od Željka Vukelića, profesora povijesti i arheologije, umirovljenog ravnatelja Ekonomsko-birotehničke škole u Slavonskom Brodu, koji je tu dužnost obnašao od 1993. godine do umirovljenja 31. kolovoza 2016. Blago i tiho preminuo je u...

Skip to content