Ekonomsko-birotehnička škola nastavlja uspješno provoditi međunarodne aktivnosti u sklopu Erasmus akreditacije za strukovno obrazovanje i osposobljavanje (2023-1-HR01-KA120-VET-000186065). U tijeku je realizacija drugog projekta (2025-1-HR01-KA121-VET-000309294), čiji je cilj unaprijediti kompetencije učenika i nastavnika, potaknuti profesionalni razvoj te ojačati kvalitetu strukovnog obrazovanja kroz iskustvo rada u međunarodnom okruženju.
Kao dio projektnih aktivnosti, dvoje strukovnih nastavnika sudjelovalo je u aktivnosti praćenja rada (job shadowing) od 17. do 21. studenog 2025. u Höhere Lehranstalt für wirtschaftliche Berufe Fohnsdorf, srednjoj strukovnoj školi u austrijskom gradiću Fohnsdorf. Tijekom boravka pratili su nastavu, razmjenjivali iskustva s kolegama te promatrali pedagoške pristupe i načine povezivanja teorijskih sadržaja s praktičnim radom. Posebnu su vrijednost imala zapažanja o primjeni suvremenih metoda poučavanja te o organizaciji strukovnih predmeta u austrijskom sustavu obrazovanja.
Drugi važan dio projekta bila je stručna praksa za 24 učenika u Pragu, u Češkoj. Učenici zanimanja ekonomist, upravni referent, poslovni tajnik i hotelijersko-turistički tehničar boravili su na mobilnosti od 24. studenog do 6. prosinca 2025. Praksu su obavljali u različitim tvrtkama, institucijama, udrugama i hotelima, u potpunosti usklađenu s ishodima učenja i kompetencijama potrebnima za njihova buduća zanimanja. U stvarnom radnom okruženju imali su priliku iskusiti konkretne zadatke, razvijati stručne i komunikacijske vještine te steći uvid u profesionalne standarde europskog tržišta rada.
Po povratku s mobilnosti učenici su podijelili svoje dojmove, naglasivši kako im je boravak u inozemstvu omogućio da upoznaju radnu kulturu druge zemlje, unaprijede svoje vještine i postanu svjesniji očekivanja koja ih čekaju nakon završetka školovanja. Mobilnost je, naglašavaju, utjecala i na razvoj osobnih kompetencija – samostalnosti, snalažljivosti i odgovornosti – koje su im bile potrebne za život i rad u novoj sredini. Za mnoge je ovo iskustvo predstavljalo važan korak u osobnom i profesionalnom razvoju te uspomenu koju će dugo pamtiti.
U svojim su komentarima učenici istaknuli:
„Erasmus je odlično iskustvo koje svaka osoba treba doživjeti u svom životu. Osjećaj slobode, odgovornosti, zabave ali i ozbiljnosti puno pomaže dječjem razvoju. Jako sam sretna i zahvalna što sam ja bila izabrana i mogla doživjeti ovo predivno iskustvo.“
„Iako sam to zamišljala drugačije, moja očekivanja su ispunjena i ponovila bih to iskustvo zato što sam upoznala nove ljude, uspješno se sporazumijevala te moji zadatci nisu bili previše zahtjevni.“
A učenicima koji se dvoume prijaviti na buduće mobilnosti poručili su:
„Da će im biti odlično, zabavno i steče nova prijateljstva i iskustva.“
„Nemojte paničariti u nepoznatim situacijama, slušajte mentore i budite ljubazni i pristojni prema svima.“
„Da će se možda na početku činiti strašno, ali je zapravo stvarno odlično iskustvo.“
Iskustva iz ovog projektnog ciklusa potvrđuju koliko su Erasmus mobilnosti snažan poticaj razvoju učenika, nastavnika i same škole. Već sada započinjemo s pripremama za nove aktivnosti u sljedećoj školskoj godini. Planiramo otvoriti još prilika za stručno usavršavanje nastavnika te omogućiti učenicima da iskuse rad u europskom kontekstu, razviju svoje potencijale i prošire vidike.
Mobilnosti ostaju važan dio našeg školskog identiteta – i nastavljamo ih graditi s punim entuzijazmom.
Marija Deanković, projektna koordinatorica