Marija Brkić (Srednja škola Konjščina) i Ivana Opačak (Ekonomsko-birotehnička škola, Slavonski Brod) organizirale su danas (25. travnja 2024., 9.45 – 10.30) sastanak na platformi Zoom, koji je registriran kao hibridno javno događanje pod nazivom Mladi, mediji i demokracija u okviru nacionalne manifestacije Dani medijske pismenosti (OVDJE). Događanje je organizirano sa svrhom diseminacije međunarodnoga projekta DemokraciJA na djelu/Me&Democracy (o kojemu smo izvijestili na OVOJ poveznici) te kako bi se uputilo na povezanost i međuovisnost tema mladi, mediji, demokracija i (medijska) pismenost.
Na službenim mrežnim stranicama dviju škola ambasadorica Europskoga parlamenta objavljena je pozivnica na događanje, a pozivu su se odazvale škole sudionice projekta (Srednja škola Isidora Kršnjavoga, Našice; IV. gimnazija Marka Marulića, Split; Srednja škola Zabok i Srednja škola Pakrac), poneki sudionici intervjua koje su zabilježili učenici tijekom projektnoga rada te ostali zainteresirani… Događanje je moderirala prof. Ivana Opačak, koja je s učenicima 4. e razreda (na Satu razrednika u našoj školi) obrađivala temu Medijska pismenost. Prof. Brkić uključila se u događanje s čak 40 učenika iz Srednje škole Konjščina.
U prvome dijelu e-sastanka moderatorica je objasnila povezanost tema mladi, mediji, demokracija i medijska pismenost, predstavila projekt DemokraciJA na djelu i digitalne zbirke projektnih radova na platformama Sutori i Padlet. Sudionicima projekta dodijeljena su priznanja, uz zahvale.
U drugome dijelu događanja premijerno su prikazana dva videorada. Službeni trailer (videosažetak) projekta, koji uvodi u bogatu riznicu dostupnu na platformi Sutori, izradile su Dorotea Loina i Lucija Siftar, učenice Srednje škole Konjščina; video je dostupan OVDJE.
Videokompilacija razgovora o demokraciji (snimljenih na ulicama Slavonskoga Broda), koju je izradio Ajdin Kuduzović (1. c) s dvjema učenicama naše škole, dostupna je na platformi Sutori. U posljednjemu dijelu događanja Ajdin i Ema Tomašić (4. e) u kratkim su izlaganjima predstavili zanimljivosti i dobrobiti, ali i izazove i poteškoće tijekom projektnoga rada i oblikovanja medijskih poruka, istaknuvši važnost medijske pismenosti (i svakodnevnoga učenja).
U današnjemu svijetu, „koji je posredovan medijima (slike, glazba, video, igre, internet, društvene mreže)…, u kojemu su mediji virtualni ekvivalent našoj svakodnevici”…, medijska pismenost mora biti rezultat medijskoga obrazovanja. Medijska pismenost “podrazumijeva pristup medijima te analizu, kritičko vrednovanje i stvaranje sadržaja”. Ona uključuje i digitalnu pismenost – važno je posjedovati znanje o medijima (kako kreirati, objaviti, dijeliti medijski sadržaj na sigurnim e-platformama), ali i znati kako se pravilno ponašati u medijima (imenovati autora i zaštititi svoja autorska prava, reagirati na neprimjereni sadržaj i/ili kršenje pravila ponašanja). Roditelji i nastavnici, baš kao ni djeca i mladi (koje bi trebali obrazovati) „ne znaju dovoljno, trebaju pratiti razvoj medija, učiti (s onima koje poučavaju) i biti medijski pismeni“. (Prof. Opačak koristila je Izvore OVDJE i OVDJE za pripremu teorijskoga dijela događanja.)
Zahvaljujemo svim projektnim partnerima i sudionicima javnoga događanja u okviru nacionalne kampanje Dani medijske pismenosti 2024.
Ivana Opačak, prof.