17. siječnja 2025. u našoj školi postavljena je zanimljiva izložba o medijskoj pismenosti koja se bavi poticanjem svjesnog odnosa prema vijestima i medijima i namijenjena je ljudima svih generacija. Izložba je međunarodnog karaktera koju su zajedno osmislili ukrajinski kolektiv „Kunsht“ i Goethe-Institut. Usmjerena je na široku publiku a cilj joj je omogućiti svjesnije snalaženje u medijskom prostoru.
Važni segmenti pri strukturiranju i planiranju same izložbe, kako navodi i Goethe-Institut, bili su relevantnost, međugeneracijski učinak te održivost. Tako se na stranicama samog instituta mogu pronaći detalji spomenutih i istaknutih elemenata. U vremenima u kojima autokratske snage u Europi dobivaju na utjecaju i u kojima je medijski krajolik nesiguran, mi smo se opredijelili za promicanje medijske pismenosti – ističe Goethe-Institut. Važnu ulogu igra i digitalna transformacija koja uzrokuje promjene u načinu konzumiranja i proizvodnje medija. Stoga je važno napomenuti kako dolazi do promjene u načinu na koji promišljamo o medijima. Digitalni suverenitet i medijska pismenost ključni su za spas demokracije, pluralizma i raznolikosti.
Nedostatak medijske pismenosti može utjecati i utječe na različite dobne skupine. Interaktivna izložba tako povezuje i spaja generacije (mlade i stare) i na zanimljiv način predstavlja kako iz različitih perspektiva gledamo na vijesti i medije. Svi imamo mogućnost učiti zajedno i povezati znanje tehnologije mlađih sa životnim iskustvom starijih osoba. Goethe-Institut također navodi kako mrežni i izvanmrežni život pruža mnoge vrijedne resurse za promicanje medijske pismenosti.
Izložba obuhvaća interaktivne postere i internetsku platformu koja nudi digitalne igre. Organizatori projekta predstavljaju ga u četiri strukturirana segmenta koja sadrže tematski povezane igre i postere. Referirajući se na metaforu cijepljenja, svaki je segment oblikovan tako da jača obranu od pogrešnih informacija i u konačnici dovodi do područja koje nazivamo „imunim“ i koje ispituje Vaše vještine. Sadržaji se mogu iskoristiti za sat razrednika ili neki drugi nastavni sat.
Izložba je i dio cjelovite pripreme učenika za sudjelovanje u Erasmus projektima u sklopu Erasmus akreditacije za odgoj i opće obrazovanje koja je našoj školi odobrena 2023. godine. Jedan od ciljeva Erasmus plana je razvoj medijske pismenosti i kritičkoga razmišljanja kod učenika, a ova izložba odličan je korak ka postizanju toga cilja.
Izložbu je postavilo Stručno vijeće nastavnika stranih jezika naše škole, a s Goethe-Institutom dogovorila ju je i naručila prof. Ana Radočaj. Otkrijte zanimljivosti interaktivne izložbe u prizemlju naše škole do 31. siječnja 2025. Interaktivnim materijalima možete pristupiti i putem poveznice: https://tinyurl.com/fakeless.
Anita Maratović Tolić, prof.