Datum objave: 24. ožujka 2025.

Strukturirani tečaj Education for Sustainable Future

Profesorica Mirta Kos Kolobarić sudjelovala je na strukturiranom tečaju Education for Sustainable Future u Konstanzu (Njemačka) od 17. do 21. ožujka 2025. godine. Prenosimo vam njeno iskustvo:

U razdoblju od 17. do 21. ožujka 2025. pohađala sam strukturirani tečaj Education for Sustainable Future kojega je organizirao pružatelj tečajeva Eruditus. Tečaj je održan u Kostanzu, Njemačka, a pohađalo ga je 10 nastavnika iz Italije, Rumunjske, Latvije i Hrvatske.

Tijekom 5 dana nastave obrađeni su različiti teorijski pojmovi i dokumenti ključni za razumijevanje održivog razvoja i za poučavanje o njemu, a neki od njih su: globalni ciljevi održivog razvoja, izvješće IPCC-a, Dan ekološkog duga, ekološki otisak i njegov izračun, itd. Proučili smo i isprobali različite interaktivne načine poučavanja učenika o ovoj temi uz digitalne alate: Kahoot kviz u načinu The Lost Pyramid koji od učenika zahtijeva kritičko mišljenje i suradnju, jer u njemu sudjeluju kao tim i moraju se dogovoriti i uskladiti svoje odgovore. Rješavali smo i druge kvizove poput Quizleta i Bookwidgetsa.

Isprobali smo i rad s 2 aplikacije s kojima se do sada nismo susreli: Goosechase i Quiver i sami kreirali sadržaje pomoću njih.

Goosechase je odlična aplikacija za izradu zadataka koje učenici trebaju riješiti tijekom terenske nastave ili nastave na otvorenom. Odgovori na pitanja mogu biti u obliku teksta, slike ili lokacije. Isprobali smo ju na terenskoj nastavi u Konstanzu i Zurichu kada smo tražili primjere održivih navika građana u tim gradovima (npr. trgovina u kojoj se povoljno prodaju peciva koja nisu prodana prethodnoga dana ili mali hladnjak na jednom trgu gdje građani drugima ostavljaju višak kupljenih namirnica, kako bi se izbjeglo bacanje hrane ).

Quiver je aplikacija koja pomoću tehnologije proširene stvarnosti u 3D obliku prikazuje crteže raznih ekosistema.

Na Free Rice platformi (UN-ova platforma) isprobali smo kvizove koje mogu u suradničkom obliku igrati učenici, a za točne odgovore donira se hrana potrebitima.

Svoje znanje o načinima na koje možemo doprinijeti očuvanju planeta provjerili smo u kvizu Financial Timesa, Climate Change.

Osim digitalne komponente, sudjelovali smo i u aktivnostima u kojima se od učenika zahtijeva suradnja, kritičko promišljanje, diskusija i pregovaranje. Jedna takva aktivnost su Climate Fresk kartice koje učenici moraju razvrstati u kategorije uzroka i posljedica te pri tome aktivirati razna međupredmetna znanja.

Druga je društvena igra Ekoustav u kojoj učenici kritički promišljaju o važnosti ekosustava i bioraznolikosti.

Aktivno smo sudjelovali u analizi nekoliko dokumentaraca, kao što je Guardianov The shirt on your back, zatim How wolves change rivers te Water footprints. Uključili smo se i u žustru diskusiju o videozapisu Who is to be blamed.

Zadnjeg dana tečaja razgovarali smo o vlastitim održivim navikama i kako ih unaprijediti. Neki primjeri su: smanjenje potrošnje vode, izbjegavanje bacanja hrane pod svaku cijenu, uvesti u prehranu barem jedan dan u tjednu kada nećemo jesti meso, itd. Zanimljivo je napomenuti da postoji internetski pretraživač Ecosia, koji smanjuje naš ekološki otisak te da treba izbjegavati nepotrebnu upotrebu umjetne inteligencije jer njezino korištenje zahtijeva aktivaciju mnogih servera i na taj način šteti okolišu.

Skupina polaznika tečaja bila je kompaktna, odlično smo surađivali tijekom nastave i u slobodno vrijeme, a otvorile su se i moguće prilike za suradnju u budućim Erasmus projektima.

Ovaj tečaj je u potpunosti zadovoljio sva moja profesionalna  očekivanja. Osim teme održivog razvoja, pokrio je i teme suradničkih digitalnih alata i kritičkog mišljenja.

Pročitajte još

Natječaj za radna mjesta (31.3.2025.)

 Temeljem članka 107. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine br. 87/08.,  86/09., 92/10., 105/10., 90/11., 16/12. ,86/12. ,94/13., 152/14., 7/17., 68/18., 98/19., 64/20., 151/22., 156/23.) Ekonomsko-birotehnička škola, Slavonski...

Skip to content