Datum objave: 23. prosinca 2025.

Raisin(g) in the Sun – novo poglavlje međunarodne suradnje

Međunarodni eTwinningov projekt Raisin(g) in the Sun (o kojemu smo pisali OVDJE) osmišljen je kao suradnički proces u kojemu učenici iz Njemačke, Grčke, Rumunjske i Hrvatske zajednički analiziraju i (re)interpretirajudramsko djelo Raisin in the Sun Lorraine Hansberry. U drugoj fazi projektnoga rada dramski je tekst podijeljen u deset tematskih cjelina, a svaka je dodijeljena jednome međunarodnom timu, sastavljenom od učenika iz različitih škola i država.

Aktivnosti u TwinSpaceu prije online sastanka

Svaki je tim, uz podršku nastavnika koordinatora u projektnome TwinSpaceu, radio na dodijeljenome dijelu drame. Aktivnosti su uključivale pažljivo čitanje i razumijevanje teksta, forumsku raspravu o ključnim temama kroz problemska pitanja (identitet, snovi, obitelj, rasizam, generacijski sukobi), izradu pitanja s višestrukim izborom za suradnički kviz, pripremu kratkoga usmenog izlaganja (do 2 minute) za međunarodni sastanak.

Članovi svakoga tima također su imali priliku predložiti elemente projektnoga logotipa. Na temelju njihovih prijedloga kreirane su zajedničke tekstualne upute (tzv. prompt), a učenici su potom generirali 10 prijedloga logotipa, koristeći alate umjetne inteligencije. (PO)HVALA Ajdinu Kuduzoviću (3. c), koji je izradio prijedlog logotipa na temelju prompta Tima 3 (koji je koordinirala prof. Opačak).

Rad se odvijao putem zajedničkih digitalnih alata (Padlet, Google Docs, Tricider – dio rasprave Tima 3), čime su učenici razvijali vještine digitalne pismenosti i timskoga rada.

Međunarodni online sastanak

Središnji dio projektne suradnje bio je zajednički sastanak učenika i nastavnika partnerskih škola 10. prosinca 2025. na platformi Webex. Tijekom sastanka predstavnici deset timova predstavili su svoj dio drame, a njihova su izlaganja objedinjena u prezentaciji na platformi Canva (na OVOJpoveznici). Potom su svi sudionici odigrali zajednički kviz znanja, sastavljen od pitanja svih timova. (PO)HVALA Ajdinu, predstavniku naše škole tijekom sastanka, koji je izradio videosažetak trećega dijela drame, predstavivši rezultate rada Tima 3, te objedinio pitanja svih timova u kviz znanja.

U drugome dijelu sastanka učenici/članovi deset timova u manjim „breakout“ skupinama dogovarali su ideje za suradničke digitalne proizvode (strip, video, prezentacija,vlog, podcast, animacija, kviz, role-play) kojima će predstaviti pročitane dijelove drame u nastavku projektne suradnje. Sastanak je predstavljao ključnu točku povezivanja učenika irazmjene perspektiva te prijelaz s analitičkoga rada na zajedničko stvaranje konkretnih projektnih rezultata, čime je projekt dobio snažnu obrazovnu i suradničku dimenziju.

Aktivnosti u razredu i TwinSpaceu nakon online sastanka

Nakon sastanka učenici su, putem anketnoga obrasca, odabrali projektni logotip. Timovi su započeli izradu konkretnih projektnih rezultata: digitalnih suradničkih uradaka temeljenih na dodijeljenim scenama te poezije zamračenja (tzv. Blackout Poetry) nadahnute odabranim dramskim isječcima. (PO)HVALA Loreni Šečić (3. c), Daliji Matošić, Maji Maričević i Lauri Kovačević (3. e) te Petri Bajan i Antoneli Safundžić (2. e), koje su u ovo predbožićno vrijeme kreirale prekrasne poetsko-likovne radove – bit će prilike izložiti iste.

U nastavku projektnoga rada naglasak će biti na kreativnoj(re)interpretaciji. Svi prikupljeni materijali objedinit će se u dva završna e-knjižna izdanja, koja će imati i ISBN oznaku, čime će projekt dobiti trajnu pedagošku vrijednost i vidljivost.

Zaključak – ostvarenost ishoda

Druga faza projektne suradnje odvijala se kao pažljivo planiran, međunarodno koordiniran proces, koji je učenicima omogućio dubinsko razumijevanje književnoga djela,razvoj komunikacijskih, kreativnih i kritičkih kompetencija te aktivno sudjelovanje u digitalnomeinterdisciplinarnom i interkulturnom obrazovnom okruženju.

Aktivnosti su dio kontinuiranih nastojanja naše (eTwinningove) škole da se učenicima omoguće prilike za smisleno učenje i suradnju. Kroz ovakve aktivnosti mladi pokazuju da su spremni (kritički) progovoriti o problemima u društvu te vlastitim snovima i ambicijama, preuzeti aktivnuulogu u zajednici i doprinijeti izgradnji empatičnijega društva.

Ivana Opačak, prof.

Pročitajte još

Sretan Božić!

Svim učenicima, roditeljima i suradnicima želimo sretan Božić i uspješnu 2026. godinu! Nastava počinje 12. siječnja 2026. godine!  Želimo vam ugodne zimske praznike! 

Skip to content