preskoči na sadržaj

Ekonomsko-birotehnička škola Slavonski Brod

Login

Popis udžbenika

1. razredi

2. razredi

3. razredi

4. razredi

Molimo, obratite pozornost na odabir udžbenika iz stranog jezika (1. i 2. strani jezik) i vjeronauka/etike.

Obavijesti

Vremenik informacija 

Brošura EBŠ
Priručnik VH&PA

Korisni linkovi

 

 

Učenički servis

Brošura za roditelje

 

Euro skills week

Natjecanje Dabar


Školska shema

Europska oznaka kvalitete

Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 9. 2017.

Ovaj mjesec: 3201
Ovaj tjedan: 77
Danas: 77
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Prva mobilnost učenika Ekonomsko-birotehničke škole u sklopu Erasmus+ projekta S.T.E.P.+
Autor: Marija Deanković, 4. 2. 2020.

Učenici Ekonomsko-birotehničke škole vratili su se s prve mobilnosti u sklopu Erasmus+ KA2 projekta S.T.E.P.+, koja je trajala od 26. do 31. siječnja 2020. u Champagnolu u Francuskoj. U mobilnosti je sudjelovalo 9 učenika škole, u pratnji profesorica Mirte Kos Kolobarić, Marije Deanković i Ane Radočaj.


Francuska škola domaćin bila je Lycee Paul Emile Victor, ujedno i koordinator projekta. Teme ove mobilnosti bile su ekoturizam i održivi razvoj. Prvoga dana mobilnosti, 27. siječnja 2020., učenike i nastavnike je pozdravio ravnatelj škole domaćina, Stéphane Arru, koordinatorica projekta, Francoise Moutenet te predstavnici gradskih vlasti.

Učenici iz svake partnerske škole predstavili su svoj grad i školu kroz video uratke koje su snimali u posljednja 3 mjeseca, a kroz prezentacije prikazali su mogući štetni utjecaj turizma na neka mjesta u svojim regijama. Leonarda Šebalj i Gabriela Čizmić (3.e) održale su prezentaciju o Petnji, a Andrej Has prikazao je video o našem gradu, u čijoj je izradi sudjelovalo nekoliko učenika.

Naši su učenici s kolegama iz Poljske, Italije i Francuske oformili međunarodne timove te ojačali svoj novi, timski duh kroz razne aktivnosti. U istim su timovima surađivali na raznovrsnim projektnim zadacima tijekom cijeloga tjedna. Za svaki je tim bio zadužen po jedan nastavnik koji je s učenicima stalno surađivao i pomagao im u radu.

Istoga dana navečer organizirana je tematska zabava za učenike, nastavnike i roditelje – Become a French. Učenici su se međusobno zbližili i zabavili kroz različite zadatke.

Drugi dan mobilnosti, 28. siječnja 2020.

Stariji učenici iz škole domaćina održali su prezentacije o održivosti i mogućim rješenjima za smanjenje negativnog utjecaja turizma na okoliš. Uslijedio je izlet na skijalište Foncine gdje su se učenici morali snalaziti pomoću karte i rješavati zadatke vezane uz označene lokacije. Ujedno su, kako nije bilo puno snijega, imali prilike vidjeti kako globalno zatopljenje može utjecati na turizam. Isto tako su mogli i kritički razmišljati i uočiti načine pomoću kojih turizam može postati održiv i ne štetiti okolišu. Na primjer, na skijalištu postoje snježni topovi koji nisu štetni jer koriste vodu iz obližnjih jezera, a sustav cijevi kojim se doprema voda već postoji. Voda se nakon topljenja snijega vraća natrag u tlo i tako stalno cirkulira. Zidovi kuća koji su najviše izloženi vjetru obloženi su posebnih drvenim pločicama, kako bi se poboljšala energetska učinkovitost. U toaletima u skijalištu ne koristi se voda, nego piljevina, čime se štede prirodni resursi.

Nakon zajedničkog ručka učenici su imali priliku isprobati snow tubing i uživati u zimskim aktivnostima. Zadnja destinacija ovoga dana bio je posjet predivnom slapu Herrison i radionici u kojoj se izrađuju drveni predmeti.

Treći dan mobilnosti, 29. siječnja 2020.

Učenici su počeli s radom na finalnom zadatku mobilnosti – izradi makete svojeg idealnog skijališta koje je održivo, uključuje tradiciju, pristupačno je ljudima s invaliditetom, a kako bi razvili i poduzetničke vještine, morali su za skijalište osmisliti i logo te snimiti reklamu. U radu se moraju koristiti svime što su vidjeli i čuli o ovim temama kroz posjet skijalištu.

Nastavnici su imali stručno usavršavanje o online suradničkim alatima, a kasnije ih je pozvao ravnatelj škole na kavu i razgovor, nakon čega je slijedio obilazak škole.

Nakon ručka učenici su imali slobodno poslijepodne za aktivnosti po izboru, u dogovoru sa svojim domaćinima. Za nastavnike je bio organiziran posjet poznatom i nagrađivanom proizvođaču sira, Marcu Janinu.

Četvrti dan mobilnosti, 30. siječnja 2020.

Za učenike i nastavnike organiziran je još jedan izlet, i to u skijalište La Serra. Tamo smo posjetili volonterku koja radi sa skijašima s invaliditetom. Pokazala je opremu koju koriste za razne skijaške discipline, ovisno o vrsti invaliditeta. Kako ta posebna skijaška oprema ima prilično visoku cijenu, sredstva se nabavljaju na razne načine. Jedan od njih je prihod kojega škole ostvaruju od recikliranja plastičnih čepova s boca. Instruktori koji rade s njima isključivo su volonteri. Učenici su mogli isprobati opremu i tako su shvatili koliko snage, volje i pozitivne energije imaju skijaši s invaliditetom. Nakon ručka u planinarskom domu, posjetili smo staru utvrdu Fort des Rousses. Danas se u njoj proizvodi najpoznatiji sir u toj pokrajini – Comte. Učenike je stručni vodič proveo kroz kompleks, a imali su priliku i degustirati sireve.

U popodnevnim satima sve je sudionike mobilnosti u Gradskoj vijećnici Champagnola primio i pozdravio gradonačelnik Champagnola, gospodin Guy Saillard.

Peti dan mobilnosti, 31. siječnja 2020.

Na temelju svega što su vidjeli i čuli na skijalištima, učenici su dovršili rad na finalnom zadatku i ishodu ove mobilnosti – izradi makete idealnog skijališta koje bi kombiniralo održivost i tradiciju te bilo pristupačno ljudima s invaliditetom i različitim skupinama turista. Za izradu makete korišteni su materijali koji se mogu reciklirati. U svakoj maketi učenici su pokazali da mogu i znaju razmišljati u smjeru razvoja održivog turizma. Svaka je njihova maketa pokazala kreativna i lako izvediva rješenja za proizvodnju energije (npr. vjetrenjače) te smanjenje negativnog utjecaja na okoliš. Kako bi se razvile i poduzetničke vještine, svaki je tim za svoju maketu izradio logo i reklamu.

Način na koji su učenici ozbiljno shvatili i odradili finalni zadatak daje svima nadu da će nove, mlade generacije biti poduzetnije u očuvanju okoliša te da će kroz prijateljstva s učenicima iz drugih zemalja razvijati razumijevanje i toleranciju.

Nakon prezentacija maketa svim sudionicima uručene su potvrde o sudjelovanju u mobilnosti te je uslijedio najteži dio – rastanak s novim prijateljima i domaćinima.

Tijekom mobilnosti učenici su razvili jezične i poduzetničke vještine te vještine timskog rada. Stekli su nova prijateljstva, nova iskustva te uvid u način života vršnjaka u drugim europskim zemljama. Kako su živjeli u obiteljima francuskih učenika, imali su priliku i bolje upoznati kulturu zemlje domaćina.

Sljedeća mobilnost planirana je za svibanj ove godine, kada će domaćin biti naša škola. Tema mobilnosti bit će kulturno nasljeđe kao turistički proizvod.

U komentarima naših učenika na panoima u predvorju škole moći ćete pročitati kako je na njih utjecala ova mobilnost.

mr.sc. Mirta Kos Kolobarić, koordinatorica projekta

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju